Incompany training

Zorg voor rust, focus en vrolijke medewerkers!

Stel je voor dat jouw collega’s…

JobStability-Daphne

Organiseer het werk slimmer

Geven collega’s aan dat de werkdruk te hoog is? Komt er veel op hen af en is het lastig om te bepalen wat prioriteit heeft en wat kan wachten? Grote kans dat zij last hebben van een overvolle inbox, teveel projecten, stapels werk dat ligt te wachten en propvolle agenda’s. Hierdoor schieten belangrijke werkzaamheden er vaak bij in en gaan ze naar huis met het gevoel niets zinvols gedaan te hebben.

De werkdruk is vaak hoog omdat medewerkers niet weten hoe ze hun werk het best kunnen organiseren. Helaas is dat niet zo gek. Nergens leer je hoe je efficiënt kunt omgaan met je agenda, e-mail of taken. En juist hier gaat veel kostbare tijd aan op. Alleen aan e-mail besteedt de gemiddelde kantoormedewerker al drie uur per dag.

Gelukkig kan het ook anders! Hoe? Dat leren jullie tijdens onze praktische timemanagement training in Microsoft Outlook.

Hands-on timemanagement training in Microsoft Outlook

In deze praktische timemanagement training leren wij jullie medewerkers de methode voor meer overzicht, rust en focus op het werk. Dat alles doen we in Microsoft Outlook. Klopt, het e-mailprogramma dat jullie al elke dag gebruiken, wel zo makkelijk!

Dit is geen standaard timemanagement training waarin medewerkers vooral luisteren, nieuwe theorie leren en geïnspireerd raken. Nee, we gaan echt praktisch aan de slag. Tijdens de training gebruikt iedereen zijn eigen Windows laptop met hierop Microsoft Outlook, waardoor ze het geleerde meteen kunnen toepassen. De training zit vol met herkenbare praktijkvoorbeelden en krachtige oplossingen waardoor medewerkers worden aangezet actief mee te doen, te oefenen en te ervaren wat voor hen werkt. Tijdens de training leren we jouw collega’s om de nieuwe werkwijze meteen in hun eigen Outlook programma te implementeren. Zo hoeven zij dit na afloop van de training niet zelf uit te zoeken. Ze gaan naar huis met een verbeterde werkwijze die ze meteen kunnen toepassen.

Incompany-training-JobStability

Ook je collega’s hun werk slimmer laten organiseren?

Voor wie?

"Voor de werkgever die begrijpt dat het goed kunnen organiseren van werk een vaardigheid is die bijdraagt aan het werkgeluk, de effectiviteit en de betrokkenheid van zijn medewerkers. "

De training is bedoeld voor kantoormedewerkers die veel achter de laptop werken en gebruikmaken van Microsoft Outlook. Wij geven onder andere training aan consultants, adviseurs, inkopers, administratieve medewerkers, managers en accountants. De training is nuttig voor alle niveaus en wordt afhankelijk van het niveau van de groep aangepast. Ook als medewerkers de zaken al goed op orde hebben, blijkt dat er vaak nog veel te winnen valt.

Wat leren je collega’s?

E-mailmanagement

E-mailmanagement

Je inbox opruimen en opgeruimd houden

Wordt er binnen jullie organisatie veel gemaild? Tijdens de training gaan we aan de slag met het opruimen van onze mailbox. Je collega’s leren de methode om snel overzicht te krijgen in hun inbox, ook op drukke momenten. Na de training is hun inbox leeg en weten zij hoe ze dit zonder veel moeite vast kunnen houden. Ook kunnen zij e-mails, taken en afspraken makkelijk verwerken én terugvinden. Dat geeft een hoop rust!

Organiseren-en-plannen

Organiseren en plannen

Leer prioriteren en agendabeheer

Als je collega’s straks minder tijd kwijt zijn aan hun e-mail, houden zij meer tijd over om te werken aan belangrijke taken. Het is dan ook essentieel dat ze weten hoe ze moeten plannen en prioriteren. Want je kan nog steeds niet efficiënt werken als je geen overzicht hebt en geleefd wordt door een overvolle agenda. Na deze training zien je collega’s in één oogopslag welke afspraken ze hebben, welke taken ze vandaag willen oppakken en wanneer ze ruimte hebben voor eventuele spoedjes.

Slimmer-werken

Slimmer werken

Zet Outlook in als personal assistent

Outlook heeft allerlei functies die ontzettend handig zijn als je je werk slimmer wilt doen. Daarom besteden we daar in de training ook flink wat tijd aan. Je collega’s leren hoe zij de functies van Outlook kunnen gebruiken ter ondersteuning van hun waterdichte systeem. Zo komt onder andere de snelle stappen functie aan bod waarmee zij met één druk op de knop een e-mail kunnen omzetten in een taak. En de functie ‘regels’ waarmee nog veel meer kan dan alleen CC e-mails in een andere map laten landen.

Werken-met-een-takenlijst

Werken met een takenlijst die wel werkt

Het systeem dat alles voor je onthoudt

Heb je ooit wel eens met een takenlijst gewerkt? Grote kans dat je het niet prettig vond werken. In de training leren jouw collega’s hoe ze ervoor zorgen dat een takenlijst wel werkt. En wat de voordelen zijn van een takenlijst ten opzichte van werken vanuit hun mailbox, aantekeningen in notitieblokjes of losse velletjes papier. Na de training hebben zij een complete takenlijst met overzicht van alles wat speelt. Ook hebben zij onderscheid aangebracht in hetgeen wat echt belangrijk is en wat kan wachten.

Samen naar grip op het werk! Vraag direct een offerte aan voor jouw team.

Wat onze deelnemers vertellen

Barry Wittebol
Lees verder
Een training waar je direct de vruchten van plukt! Daphne legt alles duidelijk en concreet uit. Daarnaast worden handige instellingen/sneltoetsen gelijk tijdens de cursus ingesteld. Zelfs als je al gestructureerd werkt en over het algemeen een lege inbox hebt, komt deze training van pas. Een aanrader!
Anne Haan
Lees verder
Waardevol én inspirerend! Twee dagdelen vol met praktische tips en direct toepasbare handvatten om je mailbox op te ruimen en vooral ook leeg te houden. Ik raad deze training iedereen aan.
Almar Hulsegge
Actuarieel Specialist
Lees verder
De training was informatief, nuttig én leuk! De docent had aandacht voor iedere cursist en was bijzonder goed in staat de stof op een duidelijke manier uit te leggen en in het juiste tempo door de stof heen te gaan. Naar aanleiding van de cursus heb ik een nieuwe werkwijze geïmplementeerd qua mail management en takenlijst. Door deze werkwijze heb ik veel meer rust, controle en overzicht over mijn mail en taken gekregen. Deze cursus is een absolute aanrader!
Eva Meulenbelt
NPR Inkoopspecialist
Lees verder
Daphne heeft me in 2 dagdelen super veel geleerd. Ik heb meer grip op m'n werk en krijg veel meer gedaan op een dag! Zeker een aanrader voor mensen die veel in projecten werken!
Emile de Koning
Adviseur Actuariaat
Lees verder
Als ervaren outlook-gebruiker vroeg ik mij af of Daphne me nog iets nieuws kon leren. En jawel, dat bleek toch het geval. Met duidelijke praktijkvoorbeelden werden sommige onbekende outlook-features getoond. Ik heb de nieuwe werkwijze direct toegepast, en merk nu al de voordelen.
Edwin Prinsen RE
Adviseur Actuariaat
Lees verder
Een aanrader voor iedereen die toe is aan een lege inbox. Daphe geeft goede en praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt. Met name de agenda in combinatie met taken op één scherm is erg fijn.
Marloes van Veen
Lees verder
Handige training. Tijdens de training mogen oefenen waardoor je het gelijk kunt toepassen bij de dagelijkse gang van zaken. Er was ruimte voor vragen waarbij je persoonlijk wordt geholpen. Leuke training en handige truckjes geleerd!
Lucas Maandag - Verkuijlen
Lees verder
Een erg praktische training waarbij je meteen toepast wat je leert. Ik werkte zelf al met een takenlijst waardoor mijn inbox al erg leeg was. Maar ondanks dat nog een heleboel ingesteld waardoor mijn werk nog efficiënter wordt. Daphne is een erg prettige trainer die je op een goede manier motiveert om uiteindelijk het toegepaste ook in de toekomst te blijven doen. Zodat je niet terugvalt in je oude gewoontes.
Ashley Porton
ZorgConsulent
Lees verder
Hele waardevolle training, je kan zoveel meer in outlook! Leuk om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn, je krijgt veel handige tips die je meteen in de praktijk toepast. Ik zou deze training zeker aanbevelen.
Judy van Kleef
Zorginkoper
Lees verder
Daphne geeft rustig en duidelijk uitleg. Het is een praktische training die veel grip geeft op de mail en alle taken die daar uit voortkomen. Ik vond het een hele nuttige training en een aanrader voor iedereen die veel met zijn of haar inobx bezig is om te volgen.
Jonneke Remidianakis - van den Akker
Lees verder
Leuke training waar je ook echt iets aan hebt. Goed tempo en alles luid en duidelijk uitgelegd. Ik ben het geleerde inmiddels in de praktijk aan het brengen en ik moet zeggen zo'n lege inbox ziet er prima uit!

Praktisch

Tijd: Twee live dagdelen
Groepsgrootte: maximaal 8 deelnemers. Willen jullie een training voor meer deelnemers of meerdere trainingen? Neem dan contact op.
Investering: €1.900,- (excl. BTW). Inclusief voorbereiding en hand-outs.
Locatie: Bij jullie in de organisatie. Liever op een andere plek? Neem contact op voor de mogelijkheden.
Benodigdheden: eigen laptop met hierop geïnstalleerd Microsoft Outlook. Let op: deze training wordt gegeven in Microsoft Outlook voor Windows.

Praktische-informatie-JobStability

Vragen?

Veelgestelde vragen

Wij starten altijd met een intakegesprek om te bekijken waar de aandachtspunten vooral liggen binnen jullie organisatie. Op deze manier zorgen we dat de training volledig is afgestemd op jullie praktijksituatie. Na de training ontvangen deelnemers hand-outs en filmpjes van de besproken Outlook instellingen. Ook kunnen oud deelnemers altijd bij ons terecht met vragen.

Heb je andere ideeën voor onderwerpen die aan bod moeten komen tijdens de training? Laat dit dan weten. Dan kijken we samen of ik andere timemanagement onderwerpen aan bod kan laten komen. Het gaat hier dan wel om maatwerk.

Wij geloven niet in eendaagse trainingen omdat het aanleren van nieuwe vaardigheden tijd en herhaling vereist. Onze training is opgedeeld in twee dagdelen, met een tussenpose van minimaal twee weken. Zo kunnen deelnemers tussen de trainingen door het geleerde in de praktijk brengen.

Doordat deelnemers na afloop gemiddeld twee uur per week besparen, verdient deze investering zich in iets meer dan 3 weken terug. Daarnaast ervaren medewerkers meer werkgeluk, structuur en rust. En als extra zetje bieden wij een niet-tevreden-geld-terug garantie.

Hierbij zijn wij uitgegaan van 8 deelnemers en de gemiddelde loonkosten van €39 per uur (bron: CBS)

Helaas is deelname zonder Outlook en/of Windows niet mogelijk, aangezien we specifiek gebruikmaken van deze tools tijdens onze training. Outlook op Mac heeft niet alle mogelijkheden die in de training behandeld worden.

Absoluut niet. Onze training gaat verder dan alleen het leren van knoppen. We leren deelnemers nieuwe vaardigheden om hun werk beter te organiseren, overzicht te krijgen en prioriteiten te stellen. Dit doen we door hen een betrouwbare werkwijze in een waterdicht systeem aan te leren, waarbij we Microsoft Outlook als krachtig hulpmiddel gebruiken. Deelnemers worden actief betrokken en zijn degenen die het geleerde in praktijk brengen. Het is dus zeker geen simpele knoppen training.

Ga voor meer resultaat en plezier in het werk

Aan de slag met je team of organisatie om jullie werk slimmer te organiseren?

Heb je nog vragen of ben je benieuwd wat deze training kan betekenen voor jullie organisatie? Plan direct een gratis adviesgesprek met Daphne Vermeulen.

Daphne-Vermeuelen-Jobstability

Portfolio

Deze bedrijven gingen je voor

Scroll naar boven

Incompany training

Vraag een offerte aan

Vraag via het onderstaande formulier geheel vrijblijvend een offerte aan voor de Incompany training.